Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

#wirusoochrona #lekcjaHIGIENY

#wirusoochrona #lekcjaHIGIENY

Wirusoochrona realizowana była we wszystkich oddziałach I – V w terminie 01.10. – 08.10.2021.

Materiały wykorzystane do realizacji działań we wszystkich oddziałach I - V: plakat Wirusoochrona, plakat Szkoła czystych rąk,  ulotka Grypa czy przeziębienie?, materiały edukacyjne – krzyżówka  kolorowanka  piosenka .

Wirusoochrona w oddziałach młodszych

– Gr I Pszczółki  #wirusoochrona #lekcjaHIGIENY   – Gr II Kaczuszki  #wirusoochrona #lekcjaHIGIENY

3-latki i 4-latki w ramach realizacji akcji postanowiły bliżej poznać koronawirusa, a potem wirusa przegonić. W tym celu najpierw oglądały na laptopach filmy i bajki edukacyjne o koronawirusie i rozmawiały przy planszach demonstracyjnych o tym, co to jest wirus, gdzie i jak można się zarazić oraz jak się zachowywać, żeby nie zachorować. Potem dzieci narysowały koronawirusa tak, jak go sobie wyobrażają. Jedno jest pewne - musiał być bardzo zły, tak jak w piosence Przegoń wirusa, której się nauczyły. Na koniec, podczas śpiewania tejże piosenki, zniszczyły swoje rysunki przez bardzo mocne pogniecenie kartki i wrzuciły koronawirusy do kosza na śmieci.

3-latki i 4-latki oglądały również i opowiadały ilustracje tematyczne o koronawirusie. Rozmawiały o tym, kiedy i jak trzeba myć ręce, żeby wirusa przestraszyć i zmusić, żeby uciekł w mig - tak jak mówi o tym piosenka. Ćwiczyły również właściwe mycie rąk w łazience i w tym czasie recytowały wierszyk instruktażowy utrwalający zasady poprawnego mycia tak, żeby wirus się nie rozprzestrzenił.

 

Wirusoochrona w oddziałach starszych

– Gr III Żabki #wirusoochrona #lekcjaHIGIENY  – Gr IV Biedronki  #wirusoochrona #lekcjaHIGIENY

– Gr V Integracyjna Motylki #wirusoochrona #lekcjaHIGIENY

5-latki i 6-latki podczas oglądania na projektorze i tablicy interaktywnej bajek o profilaktyce  zdrowia  zrozumiały, że najlepszą ochroną przed wirusami jest przestrzeganie podstawowych zasad higieny, głównie prawidłowe mycie rąk, ale również dbanie o czystość całego ciała. Poznały zasady kolejnych etapów mycia rąk oraz sytuacje, w jakich należy myć ręce i dlaczego jest to tak ważne dla zdrowia. Dowiedziały się, jakie choroby może spowodować brak dobrych nawyków higienicznych, np. grypa, COVID 19. Wykonały pracę plastyczną ukazującą rękę czystą i brudną, a także słuchały i uczyły się piosenek związanych z higieną Mydło wszystko umyje, Przegoń Wirusa. Dzieci trenowały również właściwe mycie rąk w przedszkolnej umywalni według instrukcji. Teraz już wiedzą i pamiętają, jak prawidłowo myć ręce, by zminimalizować ryzyko zachorowań.

5-latki i 6-latki zapoznały się również z plakatami dotyczącymi właściwych zachowań w celu profilaktyki i dbałości o swoje zdrowie. Poznały zasady: używania maseczek zasłaniających usta i nos, stosowania bezpiecznej odległości społecznej, izolacji podczas objawów chorobowych. Podczas oglądania i omawiania plansz demonstracyjnych dzieci dowiedziały się, jak możemy się zarazić wirusem, jakie mogą być objawy chorobowe i jak sprawdzić, czy ktoś jest chory. Wykonały również rysunki i kolorowanki zainspirowane tematyką przestrzegania zdrowotnych norm społecznych.

Dzieci, w oparciu zwłaszcza o własne doświadczenia, omówiły też czynniki wpływające na naszą odporność: prawidłowe, regularne odżywianie, picie wody oraz ruch, szczególnie na świeżym powietrzu, a także prawidłowe ubieranie się stosownie do pogody. Wiedzą, co dobrze wpływa na nasz organizm, aby być zdrowym, i jak ważne jest dla każdego człowieka, niezależnie od wieku, dbanie o zdrowy styl życia.

Dzieci aktywnie i z zaangażowaniem uczestniczyły w Wirusoochronie. Zapoznały się z podstawowymi pojęciami dotyczącymi pandemii koronawirusa oraz sposobami uniknięcia zakażenia.

Rodzice mogli na bieżaco obserwować osiągnięcia dzieci – ich wiadomości, umiejętności oraz nawyki i zachowania prowadzące do samodzielności w zakresie szeroko rozumianej edukacji prozdrowotnej, na oficjalnych kanałach komunikacji przedszkola (strona internetowa, Facebook) oraz  grupowych komunikatorach WhatsApp.

 

 

Data dodania: 2021-10-13 20:37:45
Data edycji: 2021-10-13 20:43:02
Ilość wyświetleń: 394
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej