Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Zasady organizacji zadań Przedszkola Pulicznego nr 2 w Radlinie z wykorzystaniem metod i technik prowadzenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych na odległość

Zasady organizacji zadań Przedszkola Pulicznego nr 2 w Radlinie z wykorzystaniem metod i technik prowadzenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych na odległość w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Przedszkola Publicznego Nr 2 im. Jasia i Małgosi w Radlinie

  1. Od 29 marca 2021 r. do 9 kwietnia 2021 r.– w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania realizuje się zadania przedszkola, w tym realizacje podstawy programowej z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
  2. Prowadzenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych na odległość będzie odbywało się naprzemiennie z użyciem monitorów ekranowych ( on – line) oraz bez ich użycia przez podejmowanie przez dzieci aktywności określonych przez nauczyciela pod okiem rodzica.
  3. Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze offline będą się odbywały z wykorzystaniem funkcjonalności strony internetowej przedszkola, portali społecznościowych: WhatsApp .
  4. Prowadzenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych będzie się odbywało z zachowaniem właściwej higieny pracy umysłowej dzieci z uwzględnieniem ich możliwości psychofizycznych. Niedopuszczalne jest nadmierne obciążanie dzieci i ich rodziców przekazywanymi do realizacji zadaniami przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli wspomagających, specjalistów oraz nadmierne obciążanie pracami przed komputerem. Ustala się maksymalny czas pracy przed komputerem dla dzieci w wieku przedszkolnym 30 minut dziennie.
  5. Zalecane jest podawanie dzieciom zadań edukacyjnych realizujących podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz zadań dodatkowych dla chętnych.
  6. Przy planowaniu pracy zdalnej do realizacji w domu proponuje się sytuacje sprzyjające zacieśnieniu rodzinnych relacji, np. konstruowanie gier, czytanie, zabawy sensoryczne, wspólna zabawa na podwórku,
  7. Zajęcia on – line lub offline oraz godziny konsultacji z rodzicami ewentualnie z dziećmi dla poszczególnych oddziałów odbywają się zgodnie z planem pracy odpowiadającym tygodniowemu pensum poszczególnych nauczycieli: wychowania przedszkolnego – 25 h/tyg lub 22h/tyg.,  nauczyciel wspomagający – 20 h/tyg., nauczyciel – specjalista – 22 h/tyg. Brak pracy w godzinach ponadwymiarowych.
  8. Wszyscy nauczyciele będą dostępni dla rodziców i ich dzieci w godz. swojej pracy zgodnie z tygodniowym planem pracy. W tym czasie nauczyciel przesyła plan zajęć edukacyjnych i swobodnych aktywności, podejmuje konsultacje i rozmowy z rodzicami za pomocą: telefonu, WhatsApp‘a lub e – maila.
  9. Nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele wspomagający, prowadzący wczesne wspomaganie rozwoju lub inne zajęcia z dziećmi z orzeczeniem o kształceniu specjalnym są dostępni dla rodziców i dzieci w godz. swojej pracy za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Informują rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach realizacji przez dziecko w domu.
  10. Nauczyciele specjaliści ( pedagog, psycholog ) są dostępni dla dzieci, rodziców i nauczycieli w godzinach swojej pracy za pomocą wykorzystania środków komunikacji elektronicznej. Prowadzą wsparcie indywidualne z ich rodzicami on – line. Można się z nimi komunikować poprzez wcześniej ustalone komunikatory. Nauczyciele logopedzi prowadzą terapię logopedyczną poprzez podawanie zadań logopedycznych do wykonania w domu.
  11. Nauczyciele współorganizujący proces dydaktyczny: nauczyciele specjaliści ustalają indywidualnie z rodzicami zasady wsparcia i współpracy zgodnie z ustalonym pensum.

 

 

Data dodania: 2021-03-29 14:46:53
Data edycji: 2021-03-29 14:56:27
Ilość wyświetleń: 392
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej