Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zasady organizacji zadań Przedszkola Pulicznego nr 2 w Radlinie z wykorzystaniem metod i technik prowadzenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych na odległość

Zasady organizacji zadań Przedszkola Pulicznego nr 2 w Radlinie z wykorzystaniem metod i technik prowadzenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych na odległość w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Przedszkola Publicznego Nr 2 im. Jasia i Małgosi w Radlinie

  1. Od 29 marca 2021 r. do 9 kwietnia 2021 r.– w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania realizuje się zadania przedszkola, w tym realizacje podstawy programowej z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
  2. Prowadzenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych na odległość będzie odbywało się naprzemiennie z użyciem monitorów ekranowych ( on – line) oraz bez ich użycia przez podejmowanie przez dzieci aktywności określonych przez nauczyciela pod okiem rodzica.
  3. Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze offline będą się odbywały z wykorzystaniem funkcjonalności strony internetowej przedszkola, portali społecznościowych: WhatsApp .
  4. Prowadzenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych będzie się odbywało z zachowaniem właściwej higieny pracy umysłowej dzieci z uwzględnieniem ich możliwości psychofizycznych. Niedopuszczalne jest nadmierne obciążanie dzieci i ich rodziców przekazywanymi do realizacji zadaniami przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli wspomagających, specjalistów oraz nadmierne obciążanie pracami przed komputerem. Ustala się maksymalny czas pracy przed komputerem dla dzieci w wieku przedszkolnym 30 minut dziennie.
  5. Zalecane jest podawanie dzieciom zadań edukacyjnych realizujących podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz zadań dodatkowych dla chętnych.
  6. Przy planowaniu pracy zdalnej do realizacji w domu proponuje się sytuacje sprzyjające zacieśnieniu rodzinnych relacji, np. konstruowanie gier, czytanie, zabawy sensoryczne, wspólna zabawa na podwórku,
  7. Zajęcia on – line lub offline oraz godziny konsultacji z rodzicami ewentualnie z dziećmi dla poszczególnych oddziałów odbywają się zgodnie z planem pracy odpowiadającym tygodniowemu pensum poszczególnych nauczycieli: wychowania przedszkolnego – 25 h/tyg lub 22h/tyg.,  nauczyciel wspomagający – 20 h/tyg., nauczyciel – specjalista – 22 h/tyg. Brak pracy w godzinach ponadwymiarowych.
  8. Wszyscy nauczyciele będą dostępni dla rodziców i ich dzieci w godz. swojej pracy zgodnie z tygodniowym planem pracy. W tym czasie nauczyciel przesyła plan zajęć edukacyjnych i swobodnych aktywności, podejmuje konsultacje i rozmowy z rodzicami za pomocą: telefonu, WhatsApp‘a lub e – maila.
  9. Nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele wspomagający, prowadzący wczesne wspomaganie rozwoju lub inne zajęcia z dziećmi z orzeczeniem o kształceniu specjalnym są dostępni dla rodziców i dzieci w godz. swojej pracy za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Informują rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach realizacji przez dziecko w domu.
  10. Nauczyciele specjaliści ( pedagog, psycholog ) są dostępni dla dzieci, rodziców i nauczycieli w godzinach swojej pracy za pomocą wykorzystania środków komunikacji elektronicznej. Prowadzą wsparcie indywidualne z ich rodzicami on – line. Można się z nimi komunikować poprzez wcześniej ustalone komunikatory. Nauczyciele logopedzi prowadzą terapię logopedyczną poprzez podawanie zadań logopedycznych do wykonania w domu.
  11. Nauczyciele współorganizujący proces dydaktyczny: nauczyciele specjaliści ustalają indywidualnie z rodzicami zasady wsparcia i współpracy zgodnie z ustalonym pensum.

 

 

Data dodania: 2021-03-29 14:46:53
Data edycji: 2021-03-29 14:56:27
Ilość wyświetleń: 441
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej